La Fira Mediterrània de Manresa tanca amb èxit la 15a edició tot i la crisi
1.118 professionals de les indústries culturals, 132 menys que l'any anterior, s'han acreditat en aquesta edició
Tot i la caiguda del 17% en la venda d'entrades, les perspectives de negoci que ha generat la Fira són optimistes
El context econòmic actual no ha desanimant els professionals de les indústries culturals assistents a la 15a edició de la Fira Mediterrània de Manresa. Ho demostra el més d’un miler d’acreditats –1.118– d’entre els quals un total de 115 –el 10,23%– són de procedència internacional, amb un augment d’un punt percentual respecte el 2011. De la resta, 874 són catalans, el 78,20% del total d’acreditats, i 129 procedeixen de la resta de l’Estat espanyol, l’11,5%.
El nombre d’acreditats a les jornades professionals –enguany englobades sota la temàtica de “La comunicació en els projectes culturals” – ha estat de 154. En el marc de la Fira ha nascut també una taula estable de treball entre les principals associacions del sector de les indústries culturals que aquest dissabte han compartit les seves inquietuds i visions sobre el futur.
Totes aquestes activitats s’han desenvolupat en la nova ubicació de la Llotja Professional, situada aquest any al Museu de la Tècnica de Manresa, que ha resultat un emplaçament òptim per a generar contactes i negoci dins del sector. I és que d’un mostreig voluntari i aleatori sobre els professionals acreditats a la Fira en l’edició de l’any 2011 per calibrar el nombre de contractes derivats durant un any, en resulten 1.405 contractes repartits entre la programació exhibida i la gestionada a la Llotja Professional. L’estudi s’ha realitzat a partir dels 693 ens acreditats l’any 2011 –exclosos els mitjans de comunicació que no tenen capacitat de contractació– i els 1.405 contractes resultants no suposen una única sessió o funció sinó que en resulta una mitjana de 2,2 sessions per contracte, per la qual cosa se’n deriven 2.428 funcions. Unes xifres que auguren una bona perspectiva per a les contractacions d’aquest 2012.
Pel que fa al públic, fins dissabte a la nit s'havien venut 13.400 entrades, xifra que suposa un 66% de l'aforament i un 17,5% menys de les entrades venudes l'any passat. Aquesta disminució està en la línia de les dades proporcionades per ASACC, segons les quals l'efecte de l'augment de l'IVA ha suposat entre un 20 i un 30% de disminució en la venda d'entrades des de principis d'any.
