Partir en el silenci d' un pensament
Eybec és el projecte gironí de Noves Músiques Contemporànies format per la cantant i lletrista Eysa i el compositor i guitarrista Bernat Compte.
Neix l' estiu del 2007 quan Eysa i Bernat Compte decideixen compartir la seva sensibilitat cap a la música.
En el decurs del 2008 s' enregistra a la Fundaestudi de Sabadell amb Xavi Vidal i Berni Mora (http://www.xvbweb.net) i el silenci del Mar com a inspiració, en aquest cas el Mediterrani Català.
La masterització la porten a terme Marc Martín i Santi Maspons als estudis Code Records (http://www.coderecords.com) (Sabadell).
L' any 2009 la Discogràfica Catalana Picap publica el seu disc com a "Espurnes d' ànima".
Les lletres d' aquest treball s' escriuen sigil.losament davant del mar,
com a mirall en calma,
buscant la pau interior (AIRE)
el silenci (ARPEGIS TRANSPARENTS "tema dedicat al mediterrani" )
i l' ànima lliure (MOMENTS).
Un disc que canta a l' esperança (ON BATEGUI FORT EL COR)
al subconscient (SOMNI)
a l' amor universal (QUAN CAU LA NIT)
al jardí de la innocència (EL CAMÍ DE L' HEURA)
i a la purificació de l' ànima (UNA PART DE TU).
Després del buit, de la foscor del pou
(EL MEU SECRET, tema que ha portat a EYBEC a ser candidats a la millor cançó dels XIV PREMIOS DE LA MUSICA 2010)
apareix sempre en aquest àlbum la màgica llum del Mar Mediterrani.
El títol "Espurnes d' ànima" pretén simbolitzar el contingut temàtic del disc: melodies de llum per abraçar el nostre interior, l' ànima que portem dins.
A la primavera del 2010, el reconegut periodista musical català Albert Reguant, membre del " World Music Charts Europe" (www.wmce.de), i director del programa HIDROGEN (iCatfm), descobreix el grup i els projecta cap a Europa.
El mes de juny del 2010 una de les companyies de més prestigi internacional especialitzada en les Músiques del Món, el segell francès PRIKOSNOVENIE (http://www.prikosnovenie.com) fitxa a EYBEC.
El duet gironí es converteix en el primer grup de tot l' Estat Espanyol que passa a formar part de la companyia francesa apostant fermament per ells. Prepara en exclusiva la seva promoció i una potent distribució a França i arreu del món (esgotant-se en un mes, més d' un centenar de còpies només en el territori Francès).
La revista WORLD 1 MUSIC els dedica un ampli reportatge al seu número de Juliol del 2010. Tornant a sortir al número de Setembre.
El programa especialitzat en les Noves Músiques del Món HIDROGEN ( iCat fm) conduit i dirigit per Albert Reguant tria a EYBEC com a grup català en l' homenatge que fa el programa al desaparegut grup de Noves Músiques portuguès Madredeus en motiu de la mort del seu fundador Francisco Ribeiro.
Tot un seguit de canals de difusió i distribució especialitzats europeus fan ressò del seu primer àlbum rebent molt bones crítiques. Comparen la música d' EYEC amb grups de la talla de Dead Can Dance, Brian Eno, Enya, Madredeus, entre d' altres.
L' estiu del 2010 EYBEC actua a la desena edició del Ethereal Festival, Molins de Rei, en representació catalana i comparteix cartell amb els grecs Daemonia Nymphe.
La gira del seu espectacle "Començar en el silenci" els porta a tocar a davant de professionals del món de la salut en la Primera Trobada Gironina que organitza la directora de la revista GIrosalut, Carolina Soler.
El presenten també a diferents espais artístics de la ciutat de Barcelona.
El mes de Desembre del 2010 s' incorpora a la banda el contrabaixista Manolo López (www.myspace.com/lopezmanolo) el seu llarg recorregut passa per artistes de la talla de Nour, Mara Aranda i Solatge, Neyla Bembey group, entre d' altres.
Ben entrat el 2011, Eybec promociona el seu primer àlbum a Japó amb la distribuïdora Japonesa d' Iroshi Kobayashi, X- Records (www.x-rec.com), essent el nº 1 en llista de vendes de la distribuïdora l' any 2010.
El 18 de març del 2011 Eybec porta a terme la seva presentació oficial a Girona en el bell Auditori Josep Viader de la Casa de Cultura .
Un espectacle enregistrat en HD per Marc Faro i Anna Teixidor, de la productora Instant 07 .
El programa cultural "Ànima" CANAL 33 en fa el tractament de la notícia el dia 14 de març i emet un Retrat especial de l' Ànima d' Eybec.
Eybec actua també al programa "Divendres" de TV3 presentant el tema"On bategui fort el cor" (25/03/2011)
El 22 de maig Eybec actua als Jardins de La Mercè (19:30 hores).
Actualment Eybec prepara nous concerts, mentres es troba composant el seu pròxim treball i rodant el que serà el seu primer videoclip del disc "Espurnes d' Ànima".